animasi  bergerak gif
My Widget
SpongeBob SquarePants

Sunday 27 November 2016

Pengenalan "Arts and Crafts"

Assalamualaikum and Hai Guys,😁

     Ini merupakan blog pertama saya . Saya juga baru berjinak-jinak dalam bidang blogger ni . Memandangkan blog ini merupakan assignment untuk subjek ICT, apa kata saya meggunakan peluang yang ada untuk sembang tentang Arts and Crafts . Tak banyak ilmu yang saya ada dalam bidang seni . Tapi, apa yang boleh saya katakan disini, saya amat meminati Arts and Craft . Kelebihan Arts and Craft ini ialah boleh menghilangkan rasa bosan, menjumatkan kos, mepercantikkan kawasan, menjimatkan ruang dan lain-lain . Okay, sekarang saya akan menceritakan apa itu maksud Arts and Craft .

     Arts ialah kesenian atau kreativiti . Maksud Arts ialah kreativiti mecipta sesuatu perkara baru dan asli tanpa peniruan mana-mana aspek . Antara ciri-ciri kreativiti ialah fleksibel, sensitif, peka, asli dan tulen, tanpa peniruan, bersikap terbuka, logik dan efisien dan bebas dari fikiran kreatif .

    Manakala Crafts ialah kerajinan . Maksud Crafts ialah aktiviti yang dilakukan dengan menggunakan keterampilan tangan . Antara contoh Craft ialah calligraphy, jahitan, lipatan, dan sebagainya . Kelebihan Crafts sama dengan Arts .

    Kesimpulannya, Arts and Crafts banyak memberi manfaat kepada kita . Selain itu juga, perkara ini dapat meningkatkan lagi seni yang ada dalam diri kita . Kebanyakkan masyarakat meggunakan Arts and Crafts untuk menghias sesutu tempat atau diri sendiri .


Gallery Arts and Crafts:💅







 

8 comments: